diumenge, 1 de setembre del 2019

Entrem a Botswana i Boat Trip pel Riu Chobe

Per arrencar amb energia per esmorzar fem uns ‘bikinis’ a la paella que estan boníssims. Ens posem en marxa, tenim força tirada de carretera i hem de creuar la frontera de Namíbia a Botswana. A tot arreu llegim que es pot arribar a trigar fins a dues hores, esperem no sigui molt llarg doncs l’objectiu és arribar a Kasane al migdia per contractar un ‘Boat Trip’ per la tarda al riu Chove.

A la frontera tenim unes 15 persones al davant però el tema és lent, tot ho escriuen a mà en llibres de registre (o ho escrius tu, ells només miren), les nostres dades, la de la documentació del cotxe al ser matrícula Namíbia, ens demanen de nou el certificat de naixement de la Queralt traduït, ens fan desinfectar peus i rodes del cotxe fent-ho passar tot per un ‘liquid’ no gaire higiènic,... en fi, uns 3/4 d’hora llarga entre tot plegat. Lo bo és que hem pogut passar la nevera plena amb carn, ous, llet i iogurts després de revisar-nos la nevera. A Botswana hi ha molts ‘Controls Veterinaris’ i posen molts problemes per transportar aquests aliments tot i que vagin precintats del supermercat i refrigerats, en especial la carn és fàcilment confiscable.

Seguim carretera i manta ara ja a Botswana, nou registre a complimentar ja que la carretera creua un Parc Nacional, a l’entrada i a la sortida. Ja ens sabem les dades del cotxe i tot allò que habitualment demanen.

A la una del migdia arribem al càmping Senyati, el nostre allotjament durant dues nits. Allà la noia de la recepció no és el que diríem l’alegria de la ‘huerta’ i costa arrencar-li una resposta quan li fem una pregunta, se’ns queda mirant sense més.

Contractem el transfer a Cataractes Victòria per l’endemà doncs surt del mateix càmping (350 BWP cadascú) i així no ens cal desmuntar les tendes del cotxe i podem dormir una miqueta més. El Tour en barca de la tarda res, ens diu que ja no pot.

Ens arribem a Kasane a contractar pel nostre compte la visita en barca pel Riu Chobe, son 2/4 de dues del migdia i totes les excursions son de 3 hores i surten a les 15h, encara hem de dinar i no tenim Pules (BWP) ja que acabem d’arribar a Botswana !!!. Sort que a molts llocs accepten Dòlars Americans ($).

Ens arribem prop del supermercat Spar on al costat hi ha el Barclays Bank amb un ATM, un caixer per poder treure diners, però no funciona. La noia que el vigila, aquí sempre hi ha una guarda de seguretat davant els caixers pel que acabem de descobrir, tant si funciona com si no, ens diu que l’altre ATM de Kasane està just a l’altre punta de ciutat (costat del càmping... L).  No tenim temps.

Ens acostem a la zona on s’agafen els creuers pel Chobe, hi ha varis mòduls de caseta d’obra on s’emplacen les diferents companyies que ho organitzen. Entrem en un que està obert on una noia molt amable que amb 10 minuts ens convenç per contractar l’excursió amb ells (270 BWP adults i 135 BWP nens - ens ha deixat pagar amb $). Tenim 20 minuts per entrar al Spar i comprar quatre coses per apanyar uns entrepans per dinar, quin estrès !!!.

A les 15h en punt ja estem pujant a la barca, és de les petites tal com havíem demanat, amb capacitat màxima d’unes 12 persones. Aquestes son les que us recomanem doncs es poden acostar bé pels diferents racons i vores de la riba per veure a prop la fauna i no les barcasses o catamarans turístics on per optimitzar l’espai fins i tot posen les cadires d’esquena a les vistes o al mig de l’embarcació.

També hem vist una barca amb taules, estovalles i buffet lliure (deu ser d’ algun Lodge de luxe) i també alguna ben freake amb japonesos amb unes senyores butaques giratòries amb trípodes on fixar les càmeres i així garantir un tour fotogràfic nivell pro.

El mateix noi que portava la barca feia les explicacions i la veritat és que molt bé. Hem començat força suaus veient ocells i la cosa ha anat ‘in crescendo’ veient cocodrils, hipopòtams, búfals, ... a més estem molt a prop d’ells i és fantàstic. Hem pogut enganxar bé l’hipopòtam obrint la seva gran boca dins l’aigua i també l’hem vist campant menjant herba i per últim també hem pogut gaudir de la posta de sol des de la barca.

Ha estat una excursió molt xula i amb una visió diferent feta des del medi aquàtic, molt complet i molts contents!. A més a més amb aquest Boat Trip pel riu Chobe podem dir que amb el búfal hem completat la visió dels Big Five d’Àfrica: el lleopard, el lleó, el rinoceront, l’elefant i el búfal.

Marxem cap a l’allotjament a fer el sopar i dormir. La parcel·la que tenim assignada és la més propera al waterhole i des de la taula estant veiem si hi ha animals a la bassa o no de manera que la Queralt si els veu demana anar al mirador a veure’ls.

El wifi del campament és molt precari, va per satèl·lit de 5 de la tarda fins les 9 del vespre i només s’agafa a la zona de recepció i restaurant, per sort estem a tocar i ens arriba una mica de senyal feble però ja ens estem acostumant a estar mig desconnectats.

Anem a dormir aviat, demà matinem per anar a Zimbabwe a veure les Cataractes Victòria.