dimarts, 6 de desembre del 2016

Alsàcia i Selva Negra

Aprofitem la quadratura de calendari pel pont de la constitució d’aquest any, fet que passa cada força temps, per marxar de viatge. Anem a recórrer l’Alsàcia i la Selva Negra ben acompanyats, som 7, nosaltres tres i els nostres “neighbours” de l’Ametlla, en Jordi (Sibi), la Laura, el Lluc i la Mariona. Passarem sis dies plegats recorrent mercats de Nadal i dos països, l’Alsàcia francesa i la Selva Negra al costat d’Alemanya.

Sortim de Barcelona molt aviat, des de la terminal 2, volem amb EasyJet fins a Basilea. Per al Lluc i la Mariona és la seva primera experiència de vol i estan molt emocionats. Amb escassos 90 minuts ja arribem al EuroAirport (Basilea – Mulhouse – Friburg), son les 9 del matí i la temperatura exterior és de 1 grau negatiu.

Hem llogat un cotxe de 7 places (Sixt) i els allotjaments que hem reservat també son d’aquesta capacitat.

El primer que fem és anar a comprar una mica de menjar per fer un segon esmorzar, doncs la gana apreta. Seguidament ja comencem les visites, el primer poble, Eguisheim, declarat “Poble més bonic de França 2013”. És un petit poblet medieval de forma circular al cor de l’Alsàcia, costat francès, envoltat de vinyes i … podríem afegir sota una densa boira.

Les cases, d’estructura de travesses de fusta i teulades de gran inclinació, estan pintades de diferents colors i semblen calendaris d’advent. Tenen unes finestretes curosament decorades de Nadal. En alguns raconets de plaça hi han petits mercats de Nadal. Son casetes de fusta repletes de figures per guarnir els arbres, galetes de Nadal, sabons, vins, pans d’espècies, barrets, quadres de marqueteria,... tot productes artesanals i de proximitat.

Tots els carrers son empedrats de llambordes i la disposició dels mateixos és circular i concèntrica al voltant de l’església, estructura típica medieval.

Ens acostem a informació per agafar un mapa amb detall del poble i escalfar-nos una mica. La temperatura és força baixa i el cel està ben tapat. No parem de creuar-nos amb turistes espanyols, sembla que hagin deixat anar ben bé 4 autocars!.

Les botigues semblen de conte de fades i les cases com la de Hansel i Gretel. Les travesses de fusta podrien ser de xocolata i les parets de vainilla o maduixa.  Tot preciós, de postaleta.

Per dinar ens decantem per començar a degustar la gastronomia alsaciana amb les tortes flambées que venen a ser unes coques de massa finíssima i salades. Les demanem totes diferents per poder fer un tast ben complert.

Anem a l’allotjament, Píerre&Vacances, a Eguisheim mateix a descarregar maletes i abrigar-nos un xic més. L’allotjament està molt bé, és un complex força nou d’apartaments que busca l’estètica de casetes de colors. Vindria a ser com un Vilar Rural a l’alsaciana.

Per la tarda ens arribem fins a Colmar, la capital de la regió de l’Alsàcia.  Els nens acusen el fred i haver matinat tot i prendre en un dels mercats, una xocolata els nens i un tradicional i reconfortant vi calent els adults (el vi costa 2,5 o 3 € segons el lloc i es deixa 1€ de dipòsit pel got que et donen. Aquest got el pots anar reomplint els cops que vulguis, pagant el líquid i sense tornar a pagar el got. Quan el retornes t’abonen l’euro de dipòsit que has deixat si no vols quedar-te’l. Els gots són de plàstic decorats amb detalls de Nadal i el nom del poble). Així que fem una visita exprés pel centre i ja hi tornarem demà de dia.
Passem pel super per comprar una mica de sopar. Agafem uns vinets de la zona, paté, formatges i melmelades,... a part de verdura i coses més saludables!. Dutxes, estones de joc i sobretaula curta. Estem cansats i tenim ganes de descansar per demà sortir ben valents contra aquest fred, a embaladir-nos com avui dins aquests poblets encantadors.