dissabte, 26 d’agost del 2017

Aigua !!! Montmorecy, Santa Anna i Saint Laurent

Hem passat la nit davant les primeres cases de l’Avenue St Grégoire de la Ville de Québec, s’hi pot aparcar i està molt a prop de la cascada de Montmorecy, estalviant-nos d’aquesta manera pagar l’aparcament (24$ autocaravanes, 15$ cotxes. L’entrada al parc és gratuïta). Per tant, al matí enlloc de pagar i caminar 100 m. des d' on s’aparca oficialment per anar al parc, nosaltres hi anem sense pagar i només ens cal caminar 500 m. I per postres, de camí passem per una cascada prou bonica.

En el centre d’informació situat al peu de la cascada, a part de fotografies de la cascada a l’hivern (que es congela encara que sembli mentida), els wc, els souvenirs, wifi gratis,..., es pot agafar un telefèric (12$ a i 14$ a/t) que et porta fins al capdamunt de la cascada i poder passar pel pont penjat que hi ha per sobre sense fer cap esforç. Descartem aquesta opció perquè volem pujar per l’escalinata de fusta situada a mà dreta mirant la imponent cascada. Aquesta és una de les altres imatges de la llibreta de viatge de la Queralt. Fa dies que l’espera !.

La cascada fa 83 m d’alçada, i presumeix de ser la més alta de la regió, superant en 30 m a les de Niàgara.

Tenim sort i fa sol,  que amb els esquitxos d’aigua es desdibuixa un preciós arc de Sant Martí al peu de la cascada. Fetes les fotografies de rigor i les apostes del nombre de graons que hi ha fins dalt, comencem a pujar tot contant-los. Quan falta poc per arribar dalt, la Queralt i la Montse ja han perdut, ni 350 ni 365, n’hi ha més. Guanya el Marc 485  graons.

Quan arribem a dalt de tot, a nivell ja del pont penjat, veiem una tanca oberta i una benzinera Irving amb aparcament. En un blog vàrem llegir que hi ha qui aparca aquí i s’estalvia el parking i el desnivell, però... i lo gratificant que és haver fet l’esforç!.

Tot i ser dissabte al matí, és força aviat i no ens trobem massa gent. La gran majoria han vingut a fer esport i pugen i baixen l’escala de fusta diverses vegades.  Una cop dalt, creuem el pont penjat tot mirant la meravella que tenim sota els peus i majestuositat de la mateixa. Amb quina força que baixa l’aigua i quin soroll !. Nosaltres veiem això i la Queralt un parc. Cadascú es fixa amb el que li interessa. Mentre en Marc s’arriba a un mirador, on arriba una tirolina de 300m de llarg que creua per davant la cascada, ens distraiem al parc abans de emprendre la baixada.

Anem a buscar el George i carretera fins al canó de Santa Anna on abans de visitar-lo dinarem.

L’aparcament és ampli i ràpidament som unes quantes autocaravanes en bateria i si, la nostra no és la més grossa encara que per nosaltres sigui gran.

L’aparcament és gratuït però aquí si que cal pagar entrada a partir de 6 anys. Al comprar els tiquets veiem que hi ha una tirolina de seient doble que sobrevola la part superior del canó de Santa Ana. Hi ha una alçada mínima i la Queralt la compleix sempre i quan vagi acompanyada d’un adult.  Li demanem si li faria il·lusió pujar-hi i tota xula ens diu que si de seguida. Comprem els tiquets combinats per tot plegat i una vegada entrem al recinte i veu l’atracció en qüestió en funcionament, ens diu que de cap de les maneres hi pujarà.

Decidim no donar-li massa importància i aprofitant que hi ha cua, fem primer l’excursió. La gorja és espectacular, son 74 metres d’alçada. La caminada comença creuant el pont penjat més alt i va descendint fins arribar al punt més baix després de creuar dos ponts penjats més a diferents nivells, creuant des d’un costat a l’altre. Al llarg del camí passes per diferents miradors, on a part de les magnífiques vistes hi surten o arriben vies ferrades i tirolines. Han aprofitat aquest espai natural per crear un breu parc d’aventura. La tornada és pel costat contrari i també amb diferents miradors per anar contemplant la bellesa natural d’aquest lloc.

De nou, uns quants esglaons més de fusta a la saca i ràpid a fer cua a l’Air Canyon. La Queralt s’ha negat en rodó a pujar-hi. És una llàstima perquè li agradaria però prefereix esperar-nos i fer-nos una fotografia asseguts a la cadira de la tirolina que en un tres i no res, marxa enrere fins a un extrem passada la gorja en el punt més alt. S’hi para uns segons per a que agafis vertigen i ... tornes a tota velocitat de cara. Ha sigut molt ràpid però a la vegada molt xulo.
(a la foto de sota, hi ha un puntet al cel entre els dos ponts, per a que veieu a quina alçada anava el Air Canyon !!!

De nou George, ara direcció Tadoussac. La carretera va vorejant tota l’estona el riu Saint Laurent, que es va fent cada vegada més ample. Paisatgísticament és molt bonica, i la carretera un constant puja i baixa que ens recorda a les de Nova Zelanda on es traça tal qual sobre la morfologia del terreny. Hi ha rectes que son autèntics tobogans i els 4.750 kg de George s’embalen tant a la baixada com pesen quan ve la pujada.

Primerament teníem pensat passar la nit en una de les diferents àrees de pícnic que son miradors i punts d’informació de la costa camí de Tadoussac, però finalment ens arribem fins a on s’acaba la carretera i prenem el ferry que, gratuïtament, creua el fiord de Saguenay i et deixa al poble de Tadoussac, on passem la nit a escassos metres de l’oficina de turisme (al poble hi ha wifi gratuït).

El viatge ens està agradant molt, cada dia és una aventura diferent i encantadora.  Bona nit.