dilluns, 24 d’agost del 2015

“Autocavarana” com diu la Queralt !

Ens passem 120 minuts fent paperassa i rebent instruccions sobre el funcionament de la casa amb rodes. Des de bon matí que plou i amb ganes, sort perquè hem perdut mig matí amb tot plegat. Passem pel super a emplenar el rebost i la nevera i comencem la ruta per donar la volta a Islàndia en direcció horària des del sud-oest.

Passat Reykjavík ens dirigim direcció Borgarnes per un túnel sota el mar (de peatge - 1300 ISK) amb un pendent d’un 7%. El dia es va arreglant a mesura que ens endinsem a la península de Snæfellsnes. La resseguim per la costa sud, observant nous paisatges cromàticament força similars però amb el mar al costat.

Intentem anar a fer un bany a un pou d’aigua natural procedent d’una font geotermal on l’aigua és molt carbonatada i verdosa alhora. Prometen que amb 30 minuts de bany en surtis amb la pell fina com un bebè. És a Lysuhólslaug i segons la guia tanquen a les 20h, però arribem a quarts de vuit tocats i ja ens ho trobem tancat amb els darrers banyistes sortint-ne. Quina llàstima! Han canviat horaris i només obren per les tardes (16h a 19.30 h) L

Seguim carretera fins a Búðir, un poble de pescadors abandonat on hi estacionem per passar la nit en un emplaçament de luxe a primera línia de mar, amb el glaciar Snaefellsjökull al fons i una petita església dalt del turonet, a 20 metres de la “Autocavarana”, de postaleta !

Mentres preparo el sopar en Marc i la Queralt s’acosten a la platja on pel camí es troben a un parell d’ovelles típiques Islandeses.

Havent sopat en Marc no es pot resistir de sortir amb la càmera i el trípode a fer-li fotos a l’ermita amb la lluna. A la caseta amb rodes sessió de contes per adormir a la petita que està un tant esverada amb això de dormir en una llitera dins un cotxe !.