No
ha parat de ploure en tota la nit i ens posem a la carretera que encara ho fa. El
dia està ben tapat miris on miris. Avui tenim un dia de carretera per endavant
però anirem fent parades per tot allò que hem vist interessant de visitar i
així de pas també estirarem les cames.
Comencem
per arribar-nos fins a un pont cobert de fusta que hi ha a Stankey Road. És de 1915 i està
sobre un aiguamoll. La fotografia bona és des de baix a la riba i d’aquí 15
dies també serà bona des de la carretera quan tot el fullatge estigui pletòric
lluint la gamma de colors torrats propis de la tardor i que ara mateix comencen
a passar de tons verds o groguencs amb puntuals brots d’esclatant vermell.
La
pluja sembla que va a menys. Seguim ruta endavant fins a Fredericton, una
pintoresca ciutat que és capital de província i ens ve de pas visitar. Aparquem
en un dels carrers de casetes victorianes i georgianes prop del preciós pont
d’estructura metàl·lica sobre el riu Saint John. El pont és la nostra primera
visita. Es tracta d’un antic pont ferroviari, actualment només per a vianants i
ciclistes.
Des
d’aquí i seguint el passeig de la riba del riu arribem a Queen Street, al
centre. Edificis d’obra vista amb
botiguetes a la planta baixa, enormes arbres a les voreres i molts parterres
florits. Com fins ara, tot molt cuidat. Hi ha forces esglésies petites les
punxes de les quals sobresurten entre els grans arbres.
Passem
per informació per si hi ha alguna cosa més interessant que fer a part de l’agradable
passeig que ja hem fet, i en sortim amb la recomanació de parar en una
pastisseria cafeteria a tocar, la Chess Piece. Una parell d’expressos
acompanyen el deliciós i calòric pastís que alterna cruixents i fines capes de
pasta de full molt torrada amb una crema de mantega i nata dolça. Boníssim!. Al taulell hi havia de tot i l’elecció no ha
estat fàcil (macarons, sachers, tres xocolates, tartaletes de fruita, pastissos
de llimona,...). Tot amb una pinta
excel·lent. El local no té gaires taules però s’hi està molt bé.
Satisfeta
la vista i el paladar, ja al carrer continua plovisquejant lleugerament. En una
cantonada entrem a una gran botiga d’instruments musicals que li crida
l’atenció a la Queralt. Hi ha de tot i davant el nostre ‘No es toca res !’ cap a la Queralt, el senyor de la botiga ha
respòs un: ‘Benvinguts, com si fóssiu a
casa vostra, podeu mirar i tocar el que vulgueu!’. Son molt amables aquests
canadencs. Evidentment la Q ha anat a la sala de percussió, s’ha assegut davant
la bateria i ...
Acabem
de passejar pel carrer paral·lel a Queen Street, i marxem ja amb la caravana
direcció Hartland, on hi ha el pont de fusta cobert més llarg del món. Són
390,75 m de pont o 1282 peus, que es com ho mesuren aquí. Es va construir el
1921 i el 1945 se li va afegir una part per a vianants en un lateral.
El
GPS ens marca que per anar al punt des d’on es veu be el pont, cal creuar-lo i
clar, ... amb l’experiència de Nova Zelanda de gàlibs anem una mica
‘acollonits’. A l’entrada marca el pes màxim (10 tn), per tant en George pot passar, però no diu res
d’alçada. Aparentment, tot i que justet, sembla que poder si que hi cabem. El
pont té un sol carril, i per entrar es fa mirant a través de l’entrada els
gairebé 400 m de longitud i si no en ve cap, t’hi poses, i així ho hem fet. Hem
passat molt a poc a poc i procurant mirar més a dalt que no pas als laterals.
Finalment ho hem creuat amb èxit però amb una suor freda ...
Dinem
aquí i marxem a veure un altre pont
cobert que ens agafa també de camí. És el vell pont de Florenceville, el primer
va ser construït el 1885 però es va cremar. L’actual té només una part de pont
cobert de fusta i la resta és d’estructura metàl·lica. Per tant, ve a ser un
pont mixta curiós i molt poc corrent.
De
nou el GPS ens indica que cal creuar-lo. Aquí si que diu un gàlib de 4 m, i creiem
que en George fa uns 3,90 m, però ... no cal jugar amb foc. No ens atrevim i
busquem una alternativa a passar el riu que sigui descoberta.
Ja a
l’autopista torna la pluja. Anem direcció Edmundston i volem aturar-nos a
estirar les cames a les Grands Falls, però la pluja no afluixa, per tant omplim
el dipòsit del George i seguim
endavant amb la intenció d’arribar molt a prop de Québec city a dormir.
A
uns 20 kilòmetres abans d’arribar a Edmundston en Marc nota que el motor de la
caravana fa una costa estranya i s’aparta al voral de l’autopista. En George es para i no engega. S’encenen
llumetes al tauler de comandament i no te bona pinta. Truquem al servei de
carreteres de l’assegurança i esperem que vinguin a remolcar-nos fins al taller
més proper, que ja deu ser tancat fins demà al matí.
La
grua triga gairebé dues hores a arribar, i posteriorment carregar en George suposa un altre hora. És negre
nit que arribem al taller muntats a la cabina d’una tros de camió americà
autèntic que arrossega la caravana. Passem la nit aquí i demà a veure que ens
diuen de l’averia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada