dilluns, 19 d’agost del 2019

Vacances !!! Ruta per Namíbia i Botswana

Avui comencen les nostres vacances d’estiu, tot i que els preparatius ja van començar fa dies us en volem parlar en el nostre primer post per a tots aquells qui estigueu planificant anar a Namíbia o Botswana para que us pugui ser d’utilitat:

·      Si es viatja amb menors de 18 anys cal portar, a part del llibre de família i passaport, el certificat literal de naixement en anglès amb una antiguitat menor a 3 mesos.  Nosaltres ens hem assabentat d’això en ple 15 d’agost festiu i amb un divendres de pont, sort que hem trobat un traductor a Barcelona que per 40 € ens ha fet ‘el favor’.

·    Per conduir cal portar Carnet de Conduir Internacional. Tot i que les companyies de lloguer de vehicles no ho demanin, la policia si que el requereix (cal demanar hora a la web de la DGT). Es condueix per l'esquerra.

·      Depèn de per quina zona del Namíbia us mogueu (nord) o si aneu a Botswana, cal alguna que altre vacuna (demanar hora als Centres de Vacunació Internacional, ells amb la vostra ruta us assessoraran).

·      És necessari fer les reserves d’allotjament amb la màxima antelació possible, sobretot si es vol dormir dins els Parcs Nacionals i no vols pagar un autèntic dineral. Especialment en el cas de Botswana es recomana reservar fins un any d’antelació. Nosaltres vàrem començar a reservar allotjaments al maig i durant juny i juliol (no tenen pressa en respondre els correus de reserva) i a Botswana no hem aconseguit plaça dins d’alguns  dels parcs. Atenció aquest tema perquè et pot fer modificar la planificació de la ruta !

·      Companyies d’avió no africanes que aterrin directament a Namíbia (Windhoek) hi ha a dia d’avui la KLM (via Amsterdam) i la Qatar Airwais (via Doha).

Sortim de Barcelona amb KLM via Amsterdam. L’escala a Amsterdam en el nostre cas és de tant sols una hora, en principi més que suficient però el vol de Barcelona acaba sortint amb una hora de retard !!! Tot i que escurcen 10 minuts la previsió de la durada del vol, l’hostessa a bord ens informa que la tripulació del vol cap a Namíbia està avisada de que arribem justos, que ens esperen si ens afanyem però que segurament les maletes no tindran temps de canviar d’avió.  Som 7 passatgers d’aquest vol amb aquesta situació, una família de 4 i nosaltres. Per megafonia de l’avió adverteixen que serem els primers en desembarcar i de fet només tocar les rodes a terra tots set ens plantem a la fila 1 per sortir per la porta de l’avió i començar a treure el fetge per la terminal. No hi ha ningú de la companyia per acompanyar-nos, anem memoritzant les 4 indicacions que ens ha donat l’hostessa i ens les repetim com un mantra: up stairs, right, directly door E3 throught, down stairs, police control...  A tres quarts d’onze de la nit, ja ens teniu fent una cursa, per sort, amb l’aeroport buit.  Entrem a l’avió, tothom assegut esperant-nos. En 10 minuts hem fet transfer i control policial i estem de nou asseguts en un altre avió. Crec que no millorarem aquesta marca mai més.  Hem suat la única roba que portem i les maletes no venen amb nosaltres… Buahh

Sortim i a la pantalla del seient de l’avió veiem que el destí indica Luanda, capital d’Angola !!! Ens quedem una mica amb cara de….no ens haurem equivocat ?, però mirant la informació del vol veiem que és una escala que farà sense que tinguem que baixar de l’avió.  Quin estrès, entre el certificat traduït, el retard en el vol i que per poc perdem la connexió i les maletes que ja no viatgen amb nosaltres… només ens faltaria una altra sorpreseta logística més per rematar la jornada.

Ens posem a veure una pel·lícula, és hora de dormir però estem una mica destarotats després de tot. Acabada aquesta, si, a dormir del tirón fins l’endemà al matí que ens despertem, esmorzem i estem ansiosos per sortir de l’avió i enllestir tràmits per reclamar les maletes.

Al control policial ens demanen el 'certificat dels dallonses' en anglès i contents el traiem i l’ensenyem amb cara de ‘anem preparats!’.  Per la cinta evidentment no surten les maletes, no sé perquè ho mirem, diuen que mai es perd l’esperança…

Anem al taulell de la companyia on ja tot va a ritme africà. Santa paciència!.

No hi ha vol cada dia de KLM a Windhoek, és dia si, dia no. Així que fins dimecres no conten que arribin. Els facilitem els allotjaments on estarem cada dia i ens diuen que contem més aviat que arribin dijous (ja serem lluny de la capital). Creuem els dits !

Ens recull l’empresa del lloguer dels cotxes i ens acosten fins a l’establiment que a està a la ciutat (l’aeroport a uns 40 minuts de la capital). Allà ultimem tema assegurances i ens expliquen una mica com funciona el vehicle i tot l’equipament que portem (pala per treure sorra i tot !).

A Namíbia i Botswana es circula per l’esquerra i costa acostumar-s’hi perquè tot està a l’inrevés, les prioritats, el gir de les rotondes i els comandaments dins el cotxe (cada vegada que posem intermitent engeguem el neteja-vidres !!!).

Anem a omplir el doble dipòsit de gasoil del cotxe (dos tancs de 80 litres), i al supermercat per omplir una mica la nevera i quatre bàsics de rebost per les properes hores. També passem pel banc, està tancat, son les 16 hores i tanquen a les 15:30. Traiem Dòlars de Namíbia al caixer automàtic i anem a dinar una mica.

És tardíssim, amb el reclam de les maletes hem perdut molt temps i hem de fer ruta ja cap al sud del país, fins a Mariental, on passem la primera nit.

A les 19h ja és fosc, som a l’hemisferi sud i per tant aquí és hivern, així que l’últim tram de carretera fins a l’allotjament circulem de nit. Comencem bé… aquí a Namíbia no es recomanable conduir de nit degut a que els animals creuen la carretera, tot i així aquesta situació es dona més al nord on n’hi ha més que no cap al sud.

Arribem a l’apartament on passem la nit cansats física i psicològicament per tot plegat, caiem rodons i fem un reset, estem de vacances i res ens ho espatllarà !